Dviejų legendų sugrįžimas

18 kovo, 2016

Šių metų kovas – „Hondai“ išties ypatingas mėnuo. Po ketvirčio amžiaus pertraukos į sceną grįžta bene ryškiausios šios kompanijos žvaigždės: Ženevoje vyksiančioje parodoje buvo pristatytas superautomobilis „Honda NSX“, o Australijos „Didžiojo prizo “ etape, pirmosiose „Formulės-1“ sezono lenktynėse išvysime „McLaren-Honda“  komandos debiutą. Šių dviejų „Honda“ produktų istorijos yra neatsiejamai susipynusios.

1988 m. „Honda“ tapo „McLaren“ variklių tiekėja. Buvo sukonstruotas MP4/4 bolidas su „Honda“ variklaisi ir taip prasidėjo kompanijos dominavimo prestižiškiausiose automobilių lenktynės era.  Pirmaisiais gyvavimo metais komanda nepaliko jokių vilčių savo priešininkams ir „Formulės-1“ čempionate surinko trigubai daugiau taškų nei konkurentai ir laimėjo 15 iš 16 lenktynių. Vienus dailiausių bolidų per visą šio sporto istoriją tuo metu vairavo legendiniai pilotai A. Senna ir A. Prostas, kurie 4 metus iš eilės stovėjo ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio: 1988, 1990 ir 1991 m. – A. Senna, o 1989 m. – A. Prostas. iki 1992 m. F-1 sezono pabaigos bolidai su „Honda“ varikliais nugalėjo net 72 etapuose ir 6 kartus tapo absoliučiais konstruktorių įskaitos laimėtojais.

lenktybėse sukaupta  vertinga patirtis buvo perkelta į įprastiems keliams pritaikytus automobilius. 1990 m. pasirodė legendinis NSX superautomobilis, prie kurio kūrimo prisidėjo ir tuometinis „Formulės-1“ čempionas A. Senna, kuris bandomuosius prototipus testavo Sudzukos Niurburgringo bei kitose trasose. NSX buvo revoliucinis „Honda“ modelis – jis turėjo ultalengvą ir ultratvirtą aliuminio kėbulą, nepriklausomą dvigubų svirčių pakabą priekyje ir gale, o per vidurį – 3 litrų 270 AG V6 VTEC variklį. Pirmos kartos NSX tapo tobulo valdymo ir tikro vairuotojo superautomobilio

1470

Simbolišką, kad šios dvi legendos – NSX ir F-1 lenktynių programa – atgimsta beveik vienu metu. Tiek naujasis superautomobilis, tiek bolidas naudos ne tik aplinką tausojančias, bet ir dinamines ypatybes į naujas aukštumas iškeliančias hibridines jėgaines. „Honda“ visuomet stengėsi gaminti taupiausiai degalus naudojančias technologijas, tad kūrė efektyvius vidaus degimo variklius ir hibridines sistemas. Dabar sukauptą patirtį ši bendrovė panaudos siekdama pergalių F-1 trasose, o čia gimę revoliuciniai sprendimai vėl bus perkeliami į įprastiems keliams pritaikytus automobilius. „McLaren-Honda“ duetas leis ne tik mėgautis azartiškais vaizdais lenktynėse, bet ir „Honda“ pirkėjamsgauti naujausias, efektyviausias ir labiausiai aplinką tausojančias technologijas. Sveiki atvykę į „Honda“ pasaulį!